Mina nära och kära

Mormor, Beda Lundgren i Båtvik, Västerbotten hos dottern Anny och hennes make Harry. Året var 1963-64 Hon var född 1895 och avled 1964.
 
Morfar, Sanfrid Lundgren i Båtvik sommaren 1962. Född 1899 död 1989.
 
Morfar läste mycket.
 
Moster Linnéa f. Lundgren gift Dagbro. Året 1963-64.
 
Här står jag i min lappmössa vintern 1960.
 
Hemma i vårt kök i Hortlax 1960-61. Den blå köksinredningen var modern under 50-talet. Pappas bror Artur Lindqvist hade sprutmålat luckorna.
 
Min pappa, John i Båtvik sommaren 1963-64.
 
Gerd, min syster.
 
Jag, med mycket bus i ögonen.
 
Mormor Beda, hemma i Hortlax i den stuga som man hyrde av Bertil och Kerstin Johansson. Bilden togs strax före flytten till mina farföräldrars hus alldeles bredvid Hortlaxvägen, 1962.
 
Bilderna kommer från en smalfilm som min moster Annys man Harry gjorde. Filmerna ärvde jag efter deras död.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0